در رسانه| سنجش بیش از ۱۲ هزار کودک در پایگاه‌های سنجش بینایی استان چهارمحال و بختیاری

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: طرح سنجش بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در سراسر این استان اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، مهشید سلیمانی گفت: تنبلی چشم یا آمبلیوپی اختلالی در بینایی فرد است که باعث می‌شود دید یک چشم و گاهی دو چشم کاهش پیدا کند به طوری که حتی با اصلاح عیب انکساری (با استفاده از عینک، لنز و.) و رفع مشکلات ساختمانی چشم نیز برطرف نشده و ادامه می‌یابد.
وی افزود: این اختلال هرچه دیرتر تشخیص داده شود درمان دشوارتر می‌شود و میزان بهبودی کمتر خواهد بود به طوری که اگر درمان در سنین ۱۰ تا ۱۲ سالگی آغاز شود، دید کامل نخواهد شد و پس از ۱۲ سالگی نیز اثری در بهبود دید چشم ندارد.
سلیمانی گفت: تاکنون ۱۲ درصد از والدین کودکان خود را به مراکز بینایی سنجی و مراکز مثبت زندگی در استان آورده اند.
وی افزود: کودکان بین سن ۳ تا ۶ سال باید هر سال به این مراکز جهت غربالگری و سنجش بینایی مراجعه کنند.
سلیمانی گفت: ۱۲ هزار و ۵۰۰ کودک در چهارمحال و بختیاری غربال شده اند که از این تعداد برای ۳۲۶ کودک تشخیص به هنگام تنبلی چشم داده شده است.
وی با تاکید بر اینکه خانواده‌ها هرچه سریع‌تر به مراکز سنجش بینایی و مثبت زندگی در استان مراجعه کنند، ادامه داد: این مراکز همه روزه از ساعت ۰۸:۳۰ دقیقه تا ۱۲:۰۰ آماده خدمت رسانی به کودکان و والدین هستند.
از ابتدای سال تا کنون تعداد ۱۲ هزار و ۵۰۰ کودک در پایگاه‌های سراسر استان غربال شدند که تعداد ۳۲۶ کودک مشکوک به اختلال بینایی شناسایی و مورد بررسی و به سطوح بالاتر ارجاع داده شد.

کد خبر 115748

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد